fredag 12. august 2011

Sjal

I sommer har det blitt tre nye sjal... Det første, et "Calais shawl", er strikket av Fame trend fra Marks&Kattens.

I Dublin kjøpte jeg så masse deilig garn. Sjalet "Centrique" er strikket av litt over 100 gram Malabrigo i fargen Archangel. Jeg har strikket en ruterapport mer enn orginaloppskriften for å få sjalet stort og godt. Enkel oppskrift var det også! :)


Sjalet "Annis" er strikket av en tråd av hver av farge 16 og 30 av Tedman &Kvist Merino extrafine lace 2/28. Garnet er supertynt, herlig og mykt.


Her er detalj av sjalet under blokking.













1 kommentar:

  1. Lekre sjal og ekstra moro å se at det ble så lekkert sjal av den italienske nytelsen til Tedman & Kvist!
    Jeg har strikket den oppskriften selv med tykkere garn, og det ble vesentlig finere med det tynne garnet!
    Håper det er greit for deg at jeg linker til sjalet inne på salgsbloggen min.

    SvarSlett