søndag 14. august 2011

Babysko

I dag har jeg jobbet på gutterommet. Ettersom gubben er bortreist, "skyndte" jeg meg å kaste ut gulvet. Han synes nemlig vi burde beholde laminatet til tross for at det mangler en kvadratmeter eller to der det innebygde skapet sto. Det gjorde vel ingenting om det ble "hull", ungene skulle jo sette tv'n der allikevel?...
Kjerringa var selvfølgelig ikke enig, og med gubben ute av huset og god hjelp fra naboens 10-åring satte jeg igang å rive. Jeg reiv,-og sleit. Makan! I "gamle dager" måtte spikeren ha vært skikkelig billig! Øverst lå klikklaminatgulvet. Det var greit å få vekk. Så kom et skrekkelig linoleumsbelegg som var like skrekkelig godt limt på kjempeplater, disse igjen var spikret med 5-6 cm mellom spikrene! Svetten silte mens vi herja med gulvet, men den som er sta....
I kveld hadde ungene dugnad med å trille søpla fra under vinduet og inn i garasjen. Også gubben som akkurat har vært to turer på fyllinga! Da blir'n glad tenker jeg! Et nytt herlig lass ligger fint stabla og venter på'n! (Tihi)
Og oppe på gutterommet har vi fått fram det originale flotte tregulvet! Hurra!
Jeg feiret med å strikke ferdig en babysokk til alongen på Hobbyvenner....


(Og med kaffe og sjokolade da!)

1 kommentar:

  1. Dere var utrolig heldig hvis tregulvet lå rett under, klart til bruk! Du aner ikke hvor mange ganger jeg har gjort det samme som deg, og stort sett så har det ikke vært en stor suksess. Et sted var det et tonn med avrettningsmasse over tregulvet som måtte hakkes av, og tregulvet måtte derfor slipes..... et annet sted var tregulvet faktisk neste gått i oppløsning enkelte steder, et tredje sted var hele gulvet råttent - det var sponplatene over som faktisk holdt hele gulvet oppe, osv osv....

    SvarSlett