tirsdag 19. april 2011

Gimping


Gimping er en gammel håndarbeidsteknikk jeg ikke har prøvd før. Jeg vet at mamma har en gimpegaffel i sine gjemmer, men heller ikke hun har brukt den noe særlig. Egentlig synes jeg vel ikke det jeg tidligere har sett av gimpede arbeider er noe å trakte etter heller. Men navnet er kuult nok, så det er utvilsomt en slik "dette må jeg lære før jeg dør"-teknikk. Så har det seg slik at damene i Hobbyvenner bestemte seg for å ha en gimpe-along, fortsatt uten at jeg vurderte å slenge meg med. Jeg har jo annet å gjøre, må vite....

I går var det en vakker dag ute, og jeg valgte å bruke den inne, på IKEA og Stoff og Stil...
Vel hjemme igjen pakket jeg ut varene mine, og "helt tilfeldig" lå en gimpegaffel i posen...
Nå MÅ jeg lage et skjerf!... (Det er faktisk veldig moro!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar